Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

„Srpski“ filmovi?!

Komentari (46) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 03 novembar 2010 13:50
Miroljub Kovačević
Da sam na mestu svojih neprijatelja, radio bih isto ono što oni rade: prinudio bih sebe da se razumem kao sopstveni neprijatelj. To je vrlo efikasan postupak savremenog totalitarizma - on onome koji ga sprovodi omogućava ukidanje svesti kod onog nad kim ga sprovodi, i to svesti koja se formira na nekom principu realnosti putem samoprepoznavanja i samorazumevanja u svetu.
To nas je naučio Lakan.
Kako se tako nešto postiže?
Kulturnom dezintegracijom, pre svega.
Ona je stvar kolektivnog ja, jednog od psiholoških pojmova koji su u Srbiji, Srbima, zabranjeni.
Onda biva - šta biva: jedan nacion se samozabranjuje.
Samoukida se, praktično.
Savremena sudbina toga naciona, za ostale narode Evrope i sveta, mogla bi da bude vrlo poučna.
U tom smislu treba razmišljati i o poruci koju je svetskoj zajednici poslao nedavno DŽonson, gradonačelnik Londona, Boris: ta se poruka tiče Kosova.
Preporuke:
0
0
2 sreda, 03 novembar 2010 13:59
thinking maize
Nešto se nosim mišlju da ponovo pročitam "Gorski vijenac"...
Preporuke:
0
0
3 sreda, 03 novembar 2010 14:09
PedjaUAE
Vrlo dobar clanak, a posebno mi se dopada zakljucak:

Umesto da ono malo novca koji se u Srbiji mogu izdvojiti potrošimo na snimanje kvalitetnog i elementarno „pristojnog“ filma, mi snimamo i gledamo koještarije. Koje bi to bile, čak i da nisu antisrpske. Samo što u tom slučaju ne bi nikoga zanimale.

Hvala autoru teksta, nadam se samo da ce njegova poruka stici bar do nekih od "umetnika" koji su ucestvovali u snimanju spomenutih "kinematografskih dostignuca" (citaj propagandnog smeća)!
Preporuke:
0
0
4 sreda, 03 novembar 2010 14:41
zoran
Na zalost tako je.Sta vise reci? Mislim da je glavna parola americke( evropske, vatikanske...) politike na Balkanu a i sire: mi smo protiv vas ali to radimo zajedno sa vama.
Preporuke:
0
0
5 sreda, 03 novembar 2010 14:43
Shadow
BRAVO!!!
Preporuke:
0
0
6 sreda, 03 novembar 2010 14:45
Pera
Slažem se sa piscem teksta da je zaista potrebno da neka nezavisna psihijatriska kuća da komentar o scenaristima,rediteljima i svima koji su učestvovali u ovakvim projektima.Bilo bi tu sigurno zanimljivih zaključaka.
Preporuke:
0
0
7 sreda, 03 novembar 2010 14:51
Anta
Analiza se zapravo odnosi na filmove koji su snimljeni u Srbiji. uglavnom sredstvima iz srpskog budzeta, i u kojima su glavni akteri uglavnom rodjeni na srpskom etnickom prostoru... no na zalost to naravno nisu srpski filmovi i autor teksta je razumljivo stavio "srpski"
U osnovi svih tih filmadzijskih bljuvotina ustvari lezi odsustvo stvarnog talenta i ozbiljnog umetnickog naboja.
Konkretno film turneja G Markovica, ako i eleminisemo cinjenicu da je nategnuti rimejk Ko to tamo peva, i samu jasnu antisrpsku notu, ono, sa cisto zanatsko filmskog stanovista predstavlja ispodprosecno filmsko delce daleko ispod prvog Markovicevog filma Specijalno vaspitanje koje je snimio pre vise od 35 godina...
Tako da sav odijum tih filmova koji se sipa po srpskoj naciji je zuc nasih filmadzija svesni da u sebi ne nose zivotne stvaralacke snage...
Preporuke:
0
0
8 sreda, 03 novembar 2010 15:05
Aca
Upravo sam pre nekoliko dana, nakon odgledanog (a u clanku analiziranog) filma "Sisanje" (izvinjavam se zbog fonta bez srpskih latinicnih slova s kvacicama, pa ovako ispade :-) ), dosao do istog zakljucka o nevidjeno perfidnoj isprepletanosti istine i americko-zapadnoevropske lazljive propagande o Srbima i Srbiji u tom filmu, koja kod vecine ljudi u inostranstvu moze samo ucvrstiti losu predstavu o nama, i svim nasim neprijateljima sluziti kao dodatni alibi za zlocine pocinjene nad nama. Pozdrav autoru clanka!
Preporuke:
0
0
9 sreda, 03 novembar 2010 16:42
brm
"Srbija je zemlja bogate istorije, tradicije, kulture. Narod sa tako značajnom istorijom ipak nije doživeo da vidi ekranizovan ni mali deo svoje istorije"
uticaj AGITPROPA marija kalika na nspm...
kad ovo pročitaju Italijani, Francuzi, Nemci..požuriće da snimaju istorijske filmove..shvatiće koliko su Felini, Antonioni, Bertoluči, Šabrol, Melvil, onaj švapski homić Fasbinder..antinacionalni elementi..brate NIJEDAN ISTORIJSKI FILM, a tolike parec iz fondova i budžeta
Preporuke:
0
0
10 sreda, 03 novembar 2010 17:01
dragan
Prvi put vidim da neko o ovom problemu nesto napise. Pitanje je samo gde se ovakav tekst moze objaviti. U ministarstvu kultura je gospoda napisala prirucnik kako se konkurise i koja terminologija je pozeljna da bi za projekat bila odobrena sredstva. Ovi scenariji su vidi se pisani marljivo po pravilima prirucnika.
Preporuke:
0
0
11 sreda, 03 novembar 2010 17:20
Milan
Danasnji film nema veze sa umetnoscu, a razlog tome je i kriterijum primanja studenata na Filmsku i TV reziju. Scenarista moze da bude svako ko ume da sastavi recenicu i ko ima pricu koju zeli da isprica. Dovoljno je samo pogledati kakvi glumci izlaze iz akademije svake godine. Srbija nema vise kvalitetne glumce. Reziser nije u stanju da snimi film, ukoliko ne potpise pristupnicu za neku politicku partiju. Zasto svaka javna licnost mora politicki da se obelezava?
Ima li u Srbiji nekog umetnika koji ne zeli da se petlja u politiku? Sta je jednom Balasevicu trebalo da se pojavljuje na pojedinim mitinzima? Covek uz cije sam stihove odrastao! To me je razocaralo, bez obzira koja je politicka partija u pitanju!
Film "Sveti Georgije ubiva azdahu" je radjen sa budzetom od 5.000.000 evra i to novcem od poreznika ove drzave. Da nije tuzno bilo bi smesno... Da je stvarno moral jednog Srpskog vojnika iz prvog svetskog rata bio na tom nivou, danas bi predsednik ove drzave bio svabski konjusar, rame uz rame sa mnom. Ja zelim da snimim amaterski film, nikad necu od ove drzave dobiti ni rec podrske, a o novcu i da ne govorim. Nego moram kao cergar da obilazim prijatelje u Parizu i ljude koji imaju iste zelje kao i mogucnosti. Ja cu ga snimiti, makar mi bio poslednji.
Preporuke:
0
0
12 sreda, 03 novembar 2010 17:24
Pera Panker
Po čemu se ''turneja'' razlikuje od ''Užičke Republike''(i po ''nacionalistima'': Srbski Western) ili mnogoslavljenog i višestruko nagrađivanog Underground,black comedy,( ludi Laza Ristovski (izgubio sina ili ćerku) naredbom ''RASPAMETI''lično komanduje topovskom paljbom ).

Mira Furlan za Politiku:

Nisam, na žalost, ovde bila već više od dve godine, od snimanja filma „Turneja” Gorana Markovića. Tada sam, u svojoj hotelskoj sobi u Beogradu, ostala zgranuta videvši na televiziji iste kadrove, iste fizionomije, iste ljude koji, zategnutih žila na vratu, izgovaraju iste zapaljive reči mržnje kao što je to bilo 1991. kad sam odlučila da odem. To je za mene bio jedan strašan, krajnje zastrašujuć deža vi. Sve me to ponovno duboko ražalostilo i prepalo. Ne mogu izreći koliko želim i koliko bi mi značilo da vidim da se stvari ovde pomiču nabolje, i da se ovde, na svim ovim prostorima, zaista dešava neki pomak u svesti ljudi. Kad razgovaram s mladim ljudima, bilo iz Beograda, Sarajeva ili Zagreba, i kad vidim da su u njihovim glavama neki drugi sadržaji osim nacije i pripadanja vlastitom toplom krdu po svaku cenu, uključujući i nanošenje zla onima koji su drugačiji, onda sam zaista duboko sretna.

Za Beograd me inače vežu najlepše uspomene iz predratnog razdoblja kad sam ovde povremeno živela i radila.
...
Uza sve to Beograd opet mora da se izbori za svoj identitet, negde između prostačke, za ljudski um uvredljive turbo-folk tranzicije, i još uvek prisutnog primitivnog destruktivnog nacionalizma.
...
Dva svetla u tom mraku u to vreme bili su upravo „Feral” u Hrvatskoj i B92 u Beogradu. Zato za mene ima simboličnu vrednost to što je ova moja knjižica spojila ta dva svetalca u mom životu. Tekstove sam pisala za „Feral” a sada ih izdaje B92. Neki krug se zatvorio.
...
http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/Umesto-patriotskog-u-meni-je-gen-anarhiste.lt.html
Preporuke:
0
0
13 sreda, 03 novembar 2010 17:58
Zoran Živković@brm
Ostavite cinizam za jače protivnike od srpskog naroda. Kompleks niže vrednosti Markovića, Paskaljevića, onoga koji je snimio šišanje,( u moje vreme nas je šišala milicija zbog "bitls" frizura) nedavno je objasnio Kusturica, koga mrze, ali mu se dive. Liči mi po malo na Krležin kompleks u odnosu na Andrića.
Pročitah slučajno mišljenje autora filma "šišanje" o Ćosiću, Čavoškom, pretvori on njih u ratne zločince, a da Koštunicu sam zaboravio, i on treba u Hag, pa da mladi nadobudni gospodin bude zadovoljen. Pa po prikazu to je više agitpropovski film nego što je snimila sva sovjetska i jugoslovenska kinematografija, ali u ovom slučaju on snima za svog gazdu.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 03 novembar 2010 18:00
Simić Manojlo
Autor je postavio stvari tačno gde one pripadaju.
"Turneju" sam gledao i ostao zapanjen reržiserovim totalnim nepoznavanjem Bosne.
U onom autobusu, neka glumica recituje stihove
iz grčke tragedije, kako bi odobrovoljila komandira
islamske jedinice koja je zarobila autobus.
Svako ko poznaje baščaršijski mentalitet, zna da
Bošnjaci posle Srba i Rusa, najviše mrze Grke.
I jedina scena, koja bi imala dodirnih tačaka sa
istinom, bila bi silovanje " Grkinje ", a potom
ubistvo po islamskim propisima( odvajanje glave od
tela, sa samo dva zahvata handžarom ).
"Šišanje" nisam gledao, ali u potpunosti razumem
autorova obrazloženja stereotipnog viđenja mržnjom
zatrovanih drugosrbijanskih " intelektualaca ".
Gledao sam režisera tog filma u gostima kod Olje.
Posle onoga što je dečko govorio, osećam se kao
da sam film već gledao. Moj je utisak da je mladić
(ne sećam se imena) skromne pameti, malog znanja,
slabog obrazovanja, i veoma podoban za stavljanje u
funkciju.
Drugoj Srbiji mnogo šta može da se zameri, ali joj
se mora odati priznanje da je u svoje redove uspela
da okupi, sve perjanice srpskog primitivizma.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 03 novembar 2010 18:38
Ilija
Autor clanka bi izgleda najradije uveo princip snimanja filmova kao u nacistickoj Njemackoj i Sovjetskom Savezu.Mozda bi se srpska kinematografija trebala svesti na americke patriotske filmove u kojim americki vojnici "oslobadjaju" ljude sirom svijeta,prepune zastava,zgodnih i svemogucih agenata i Amerike kao posljednjeg raja na planeti.A sto se tice hrvatskih filmova,autor ocigledno nije cuo za Lordana Zafranovica,koji je jos u Jugoslaviji,snimao filmove o ustaskim zlocinima i zbog kojih je devedesetih bio persona non grata u svojoj zemlji.Filmove koje bi po autoru ovog pretencioznog clanka trebalo sponzorisati iz drzavnog budzeta,stvarno niko ne bi gledao,jer i mi Srbi smo,na kraju krajeva samo ljudi.
Preporuke:
0
0
16 sreda, 03 novembar 2010 18:46
Blog Camera Politica
Prethodna analiza Srpskog filma koju je objavio NSPM je ipak mnogo objektivnija. Inače, Srpski film nije finansiran iz budžeta Republike Srbije već iz privatnih izvora, bar su to govorili njegovi tvorci. Ako je privatno neka rade šta hoće.

Ali mislim da propuštate to da je glavni lik Srpskog filma u stvari Drugosrbijanac, i ako ga tako posmatrate film je u stvari dekonstrukcija samozvane Druge Srbije (morbidnost pride). Jer šta čine Drugosrbijanci od Srbije nego je bukvalno pretvaraju u pornografsku karikaturu koja za pare radi sve?

Šišanje je stvarno problematičan, a povrh toga i vrlo glup film, i sami ste iznijeli teze koje su blago rečeno infantilne.
ga predstavljate. Žalosno je samo što omladina nije sposobna da razmišlja u drugim osim u porno-kategorijama, ali NSPM bi to morao da uzme u obzir, da ima razumijevanja za to.

http://camerapolitica.blogspot.com/2010/08/srpski-film-jedno-nacionalisticko.html
Preporuke:
0
0
17 sreda, 03 novembar 2010 18:49
glumac
najzad da neko kaze nesto iskreno i tacno o srpskoj kinematografiji.Svi nabrojani filmovi su upravo to,antisrpski,a onaj koga su nazvali ,,SRPSKI,, a ja sam srbin i sigurno znam da ,,TO,, nije moje,je i nesto gore.Nastao je iz pera ,,NECEGA,, sto je pre neku godinu na ART kanalu imao svoju emisiju ,,SOK KORIDOR,,ko je gledao tu emisiju jasno mu je o kakvom se umu radi
Preporuke:
0
0
18 sreda, 03 novembar 2010 19:24
prb
Vaš stav prema najnovijim (ne)delima domaće kinematografije je sasvim opravdan. Svi ti filmovi jesu plod nemaštovite i vulgarne političke propagande. Što je najgore, tvorci takvih ekranizovanih pamfleta zaista i misle ono što snimaju. Dakle, novac nije jedini faktor koji je uticao na Paskaljevića, Spasojevića i Filipovića da postanu udarnici antisrpske ideologije. Pritom, ovi reditelji se međusobno razlikuju po mnogo čemu. Paskaljević je stari provereni DS-G17 kadar koji je nekada davno pravio odlične filmove. Ova današnja bliskost režimu očito ne prija njegovoj kreativnosti. Spasojević i Radivojević (autori "Srpskog filma") jesu zaljubljenici u korejske horore B produkcije, i otud njihovo insistiranje na seksualnoj privlačnosti iznutrica. Filipović je frapantan primer "postmodernog" reditelja koji je u svoje "čedo" uspeo da utka sopstveno neznanje (film bi mogao da se zove "Kako mali Đokica zamišlja skinse"). S druge strane, problem je i Vaše insistiranje na snimanju nekakvih istinski srpskih filmova, što je takođe jedna ideološka konstrukcija. Tom idejom o instrumentalizaciji kulture u dnevno-političke svrhe su se, onomad, zanosili dogmatski marksisti. I nije im uspelo, jer su dela snimljena sa takvim namerama predstavljala škart kome se smešio instant-zaborav. Vi se zapravo potajno divite Hrvatima i Amerikancima jer proizvode "patriotsku" propagandu. Time se filmovi svode na prostačke parole, a to može voditi kulturnoj katastrofi velikih razmera.Dobri primeri za to su upravo Srbija i Hrvatska, naslednice države čija je kinematografija davala barem jedno remek-delo godišnje (filmovi Aleksandra Petrovića, Makavejeva, Žilnika, Kusturice, pa i nesretnih Markovića i Paskaljevića to svakako jesu).
Preporuke:
0
0
19 sreda, 03 novembar 2010 20:15
Mile
Šteta je što autor članka nije naveo imena režisera i scenarista (pa čak i glumaca) koji su autori opisanih filmova. Ja odavno ne gledam naše filmove, jer u njima ne prepoznajem ni sredinu u kojoj živim, ni ljude s kojima je delim.
Preporuke:
0
0
20 sreda, 03 novembar 2010 20:21
gavrilo
srpski film nisam odgledao do kraja, nisam vjerovatno ni polovinu, jer treba biti perverzan,neiđivljen,bolesan i to gledati pri zdravom razumu.ali FILM ovdje nije poenta kako se stvari odvijaju sistem koji je bio pod titom je malo djete za OVE monstrume koji su doveli MILOSRDNI i koji sada sa nama vrše bezalternativne eksperimente! mi ulazimo u jedan sistem koji će nam progutati supstancu! za ovo što mi imamo danas u SRBIJI mogu da nazovem samo SATANSKO VRIJEME jer nam je napadnuta duhovna vertikala sa odličnim izgledom da nas istrijebe!
Preporuke:
0
0
21 sreda, 03 novembar 2010 21:51
Simić Manojlo
za brm;

kad ovo pročitaju Italijani, Francuzi, Nemci..požuriće da snimaju istorijske filmove..shvatiće koliko su Felini, Antonioni, Bertoluči, Šabrol, Melvil, onaj švapski homić Fasbinder..antinacionalni elementi..brate NIJEDAN ISTORIJSKI FILM, a tolike parec iz fondova i budžeta
---------------------------------------------------
Pa Vi to gospodine, nekako odokativno.
Svako zna da je Bertolučijev " 20.vek "najbolji
presek istorijskih događaja na " čizmi ",od kraja
19.v.,zapravo pojave Mancinija i Garibaldija,i
borbe seljaštva protiv latifundista, i da pored
" Andreja Rubljova ",Andreja Tarkovskog,i Gibsonovog
"Braveheart"(koji u mnogome podseća na kosovsku
bitku, jer je boj kod Falkirka održan otprilike u
isto vreme, i sa istim motivima),spada u najbolje
istorijske filmove ikad snimljene.
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 04 novembar 2010 09:55
Ivan
Svaka Vam čast što ste obratili pažnju na ovu iskrivljenu zločinačku sliku o Srbima koja se promoviše putem "naše" kinematografije. Zanimljivo je samo pogledati na kraju pomenutih filmova ko je dao novac za snimanje... pronaći ćete tu mnoge kompanije u državnom vlasništvu i par ministarstava. Zato i nema potrebe da se pitamo "ko finansira ovako deformisanu sliku o Srbima?" jer je odgovor dat u samom filmu - mi to finansiramo!
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 04 novembar 2010 10:10
Lucius Vorenus
Na autorovom spisku nedostaje Sveti Georgije ubiva aždahu, koji je očigledno i neukusno blaćenje srpskog naroda i srpske vojske u Prvom svetskom ratu.

Tada sam se konačno razočarao u Dušana Kovačevića. Posle osakaćenog Profesionalca, prepravljenog tako da em bude "politički korektan", em da podgreva sujetu glavnog glumca a tadašnjeg ministra, usledio je Georgije koji deluje kao da su njegov scenario pisali Petar Luković i Sonja Biserko, a ne autor Andergraunda i Ko to tamo peva.
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 04 novembar 2010 12:22
srdjan conic
Konacno da se neko pozabavi ovom temom koja sustinski utice na nacionalnu svest. Situacija nije ni malo naivna. Jer oni poput Gorana Markovica Paskaljevica ili Sijana Dragojevica i Duska Kovacevica imaju razradjen sistem pa u Srbiji filmove snimaju njihovi naslednici nesvesni mladi ljudi koji misle da su slobodoumni ako su anacionalni. Matrica je napravljena sada se samo sprovodi u delo. Smeta ima samo jedan jedinstven i neponovljiv Emir Kusturica. Njegovo delo i njegov zivot su istorijska cinjenica. Kako je neko vec u komentarima lepo napisao oni ga mrze ali mu se dive. Oni ustvari mrze svoj narod ali mu se dive. Strpljenje je kazu majka mudrosti. Dace Bog da se osveste. Jer Srbima danas samo Bog moze pomoci a Bog nas nikad nije ostavio.
Preporuke:
0
0
25 četvrtak, 04 novembar 2010 12:52
ssss
Ejdus jednom u nekoj novini rece da gde mu se dedose ona krasna vremena kad je za dva mesecna honorara na snimanju ma cega nov novcat auto on mogao da kupi!
Gde stvarno, ako se ne pretvorise u dva cela celcata dnevna honorara danas za isti takav auto.
Sve glumeci u smecu od "srpskih" filmova koje ova drzava finansira od 2000 do dan danas.
Preporuke:
0
0
26 četvrtak, 04 novembar 2010 13:37
Shadow
Za Lucius Vorenus

Kovacevic je svoju dramu Sv Djordje ubiva azdahu napisao znatno ranije. Imate je u zbirci njegovih drama u izdanju Atelje-a 212. Citao sam je 1992 godine sa nevericom da jedan Srbin moze onako da blati sve oko sebe kao i svoje pretke. Ipak, citajuci njegove Maratonce, koji nemaju mnogo veze sa samim filmom, shvatio sam da je covek zapravo mrzi svakog pravog muskarca pa ga samim tim i vulgarizuje prenaglasavajuci sve one lose karakteristike koje se vezuju za tzv prave muskarce, a shodno tome u zenama trazi i vidi samo ono animalno. Malo sam zakomplikovao, al covek je dobio preveliki publicitet pljujuci po svojoj viziji Homobalkanikusa. Njegove drame ne bi bile ni 10% popularne da ih nisu izneli kvalitetni glumci tog vremena.

Pozdrav
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 04 novembar 2010 16:21
Visarion
Pogledajte druge.Ima li u Hrvatskoj u Sloveniji ili ne daj bože na Kosovu, ili u Grčkoj, Bugarskoj, Rumniji nešto slično, nešto što hoće da utekne iz naroda, da bude iznad ili ispod svejedno.Ja ne znam takve primere.Moguće je da nisam dovoljno obavešten.Ali znam da niko nema Natašu Kandić, niko nema Sonju Biserko.One su neka svetska savest u nama, predozirana, sadomazohistična, koja vidi zločine samo u nama, kao da niko nije napadao kasarne s jugolsovenskom vojskom, kao da niko nije imao Jasenovce samo mi, kao da Krajinu i Kosovo niko nije iselio i očistio od Srba samo mi.Čini se da smo se umorili od istorije, od večnih procepa u kojima smo živeli, od muka petvekovnog robovanja i da nam u genima vri nagon za bekstvom od sebe samih.Svi oko nas su nekako kao nacija mlađi, aktivniji, prodorniji nego mi.Ta okrenutost unutra, ta introspekcija u kojoj ličimo na gladnu ajkulu koja kida sopstveno meso, taj rasap kolekgtiviteta u nama, nije ništa drugo nego degradirano traganje za drugima u nama, onima kojih nema i kojih ne može biti.Ima nečeg duboko patološkog u tom svetu koji sebe naziva, ako sam tačno shvatio, drugosrbijancima.Kao da umiremo, izrođavamo se, nestajemo.Daj bože da nisam u pravu.Ali mi nismo narod predvodnik kad sve to samo mi činimo.Mi smo narod sadomazohizma,grozomorija samouništavalačkih nagona u potpunoj dezorijentaciji.Niko oko nas nije tu i nikom ne pada na pamet da na ovaj način bude originalan.Daj bože da nisam u pravu.
Preporuke:
0
0
28 četvrtak, 04 novembar 2010 17:30
Duki
"Sine ako hoces da unistis Srbiju, osloni se na Srbe oni ce to najbolje uciniti"
Rece Murat svojim sinovima, a oni ga poslusase i vladase Srbijom 500 godina !
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 04 novembar 2010 21:35
Vladimir Markovic
Samo da napomenem da "Srpski film" nije finansiran od strane drzave ali u svakom slucaju to nisam naveo kao opravdanje!
Preporuke:
0
0
30 petak, 05 novembar 2010 00:07
Tasa
Tz."Srpski film" je delo, monstruozno bolesnog uma. I oni koji su ucestvovali u snimanju filma nisu daleko, a posebno onaj koji je to finansirao.
Takve gadosti i satanizaciju Srba nisu uspeli da postignu ni najveci srpski neprijatelji u vreme najneljudskijih kampanja tokom zadnjih decenija.
Koliko treba da bude bolestan um, ili koliko da su alavi na pare oni koji su, sa dobro promisljenim predumisljajem, mogli toliko da mrze Srbiju i narod, da nam naprave takvo zlo?
Preporuke:
0
0
31 petak, 05 novembar 2010 01:00
x
meni se svidja "srpski film"
Preporuke:
0
0
32 petak, 05 novembar 2010 01:50
Zdravko
Treba se ovdje reći i to da je Dragojević za Aždahu dobio i od Republike Srpske oko milion eura. Svi su se utrkivaki da se ova epopeja ekranizuje i bogami dočekali smo i vidjeli da su u stvari Srbi počeli Prvi svjetski rat. Letio Švabo avionom i veselo mahao srpskoj masi na obali rijeke a ovi iz čista mira zapucali na mirotvorca. I šta će jadni bečki car nego da se brani. A i sve drugo u filmu je obojeno antisrpski. I jedno test pitanje čitaocima: Pamti li iko i jedan film koji je u Srbiji snimljen o Prvom svjetskom ratu osim antologijskog "Marša na Drini"? Zašto? Odmah nakon prikazivanja ovoga filma uslijdila je čistka u državnom vrhu gdje je konačno slomljen duh srpskog nacionalizma i odlazak Rankovićev. Zašto?
Preporuke:
0
0
33 petak, 05 novembar 2010 01:53
hy
a koje vi filmove uopste volite? ili se odvaljujete od holmarka i zbog srecnih krajeva skupljate pare da odete u USA?!
Preporuke:
0
0
34 petak, 05 novembar 2010 11:35
Askurđel
Svaki komentar bi bio suvišan. Ipak preporičujem film "Pobij, pokrsti, proteraj" Svetlane Petrušić.
Preporuke:
0
0
35 petak, 05 novembar 2010 11:58
brm
@ Zoran Živković
još malo cinizma
želim vam da nastavite našu borbu njihovim metodima (agitprop, osude, zabrane, politički podobna dela...)
ja ću našim metodima (sve suprotno)
pa ko uspe
ja se radujem i kad partizan pobedi nekog stranog
Preporuke:
0
0
36 petak, 05 novembar 2010 12:02
brm
Simić Manojlo
čestitam setili ste se U PRODUKCIJI OD PAR STOTINA FILMOVA GODIŠNjE jednog filma više od mene - 20. vek
a tamo..italijani priKazani "MNOGO BOLjE" NEGO sRBI U SRPSKOM FILMU... NAROČITO U ONOJ PEDOFILSKOJ SCENI sa Saterlandom..
Preporuke:
0
0
37 petak, 05 novembar 2010 12:05
brm
Visarion
"Pogledajte druge.Ima li u Hrvatskoj u Sloveniji ili ne daj bože na Kosovu, ili u Grčkoj, Bugarskoj, Rumniji nešto slično,"
upravo odgledah film "marmelada i kajmak" snimljen novcem slovenačkih poreskih obveznika u kojem reditelj Bosanac - Đura iz nadrealista uspešno prikaza Slovence kao potpune idiote...i sirote male naivne Bosance"
Preporuke:
0
0
38 petak, 05 novembar 2010 14:49
opservator
tužno je vidjeti u tim filmovima glumce ka sto su srđan todorević, miki manojlvić, predrag ejdus... za te gorane, sergeje i ostale mi nije žao, sve njihovo je već viđeno.
ja sam ponosna sto sam srpkinja i ne stidim se SRPSKOG FILMA, jer taj film nije srpski. njega treba da se stide oni koji ga vide kao svog. žao mi je sto će ga na zapadu ljudi doživjeti kao da je naš, ali, hvala Bogu, još uvijek su istinski srpski umjetnici daleko talentovaniji, mudriji, pa i uporniji od ovih drugo...razrednih. a najtužnije od svega je to sto država ničim ne vodi računa o srpskoj tradiciji, autohtonoj kulturi, duhovnosti. to ne vodi u dobro. naše ili njihovo, to će vrijeme pokazati.
Preporuke:
0
0
39 petak, 05 novembar 2010 16:50
Duško Milošević
Potpisujem skoro sve(95%)iz članka. Priznajem da sam gledao samo "Turneju" i da sam se sve vreme pitao ko je G.Markoviću napravio fantastični "Sabirni centar". On nije! Sigurno! Nije moguće da ta dva filma napravi isti čovek!!! Ostala "ostvarenja", nije mi padalo na pamet da gledam. Sa svojih 55 godina, dovoljno mi je da pročitam šta kažu "reditelj","scenarista" i "glavni glumci" i da odem da radim nešto pametnije. "Aždahu" sam gledao i s pravom je mnogi pridodaju spisku filmova koji su pomenuti. Od onih sam koji voli i neko drugačije "čitanje" istorije. U mnogim delima stvaraoci su uspevali da osvetle (našu)istoriju i malo drugačije (trenutno mi na pamet pada "Roman o Obiliću" D.Nenadića). Ali podrazumeva se da se to ne može raditi iz "mrzilačkog" ugla prema sopstvenom narodu! Jer je, prosto, ODVRATNO! Inače, potpuno mi je neprihvatljivo da se jedan D.Kovačević stavlja na istu tu ODVRATNU listu. Bez preterivanja, on je jedan od stubova srpske kulture, uopšte. Pridružujem se i ogromnoj zabrinutosti za budućnost naše nacije, velike(nadam se)većine Srba. Od vlasti i "opozicije" do kulture i pogotovo medija, stanje je takvo da je kasno, čak i za hiruršku intervenciju! A sebe čak, ne smatram PESIMISTOM!
Preporuke:
0
0
40 petak, 05 novembar 2010 19:46
Dejan N.
Ja ću morati da stanem u odbranu umetnosti,koja je brutalna i teško razumljiva,čak i onima koji se dobro razumeju u istu!Grozim se toga da je čitav tekst pisan sa političkog gledišta,a ne sa umetničkog,jer sam iz celog teksta zaključio da autor nema pojma o umetnosti!
Ukoliko želite filmove u kojima se govori o prebogatoj istoriji,vi pustite Nacionalnu Geografiju ili History chanel,jer oni emituju dokumentarne filmove!
I na kraju postaviću pitanje svima:Da li,shodno vašim komentarima,verujete u to da Ameri iznova i iznova spašavaju svet kako od ovozemaljskih,tako i vanzemaljskih pretnji po ljudsku civilizaciju,kako su predstavljeni u holivudskim filmovima?
Preporuke:
0
0
41 subota, 06 novembar 2010 02:10
Ne postoji tako nešto kao što je "srpska kinematografija"!
Srpska kinematografija:

1. - nije postojala;
2. - ne postoji;
3. - nikad neće postojati.

Zašto? Zato što:

1. - je postojala jugoslovenska kinematografija a ne srpska;
2. - kad je Srbija postala Srbija i prestala da bude Jugoslavija, kinematografije je nestalo, a ostali su samo "kino-baroni" koji nemaju ništa s proizvodnjom filma a imaju nešto sa proizvodnjom otpadnih tvari;
3. - svet danas nije organizovan kao ranije i kinematografija jedne zemlje jeste nemoguća jer je film skup, i ne samo to već zahteva učešće brojnih ljudi na njemu, ljudi koji nemaju ništa sa nacionalnim. Čak istorijski epovi, na primer Arn, skoro snimljen u Švedskoj, jeste internacionalna koprodukcija, i jasno je da je nacionalna kinematografija samo lepo sećanje i ništa više.
Preporuke:
0
0
42 subota, 06 novembar 2010 11:54
Simić Manojlo
za brm;
Ja se setio jednog filma, a Vi jedne scene.
A zar Vam nije upečatljivija ona o rađanju fašizma
i pojavi crnih košulja u Rimu 1922.god.I čitava ta
geneza transformacije komuno-socijalista, u fašiste
Kako je Benito Musolini, valsnik lista "Popolo d'
Italia", koji je tokom 1.sv.rata izlaѕio naslovljen
kao "Socijalistički dnevnik", zajedno sa Bisolatijem, vođom umjerenog krila komuno-socijalista, i zastupnika ideja Vudrou Vilsona sa
pariskih mirovnih pregovora 1919.o strogom kažnjavanju krivaca za 1.sv.rat (u Njemačkoj je do
1933.god. od gladi umrlo 5 miliona ljudi) i nagrađivanju pobednika (nama je nuđeno kakvu god smo
želeli Srbiju, a mi izabrali ujedinjenje sa dojučerašnjim neprijateljima, koji su u neto završenom ratu, pobili 1,200.000 Srba, uglavnom
civila po nebranjenim selima),i jednim od najvećih
pjesnika D Anuncijem,odjednom postao vatreni
pobornik osnivanja " Fascio italiano di combattimento ". I kako je " levo "postalo "desno",
a "desno""levo".I kada danas, po ovim našim
korumpiranim televizijama i dnevnopolitičkom
trenutku vjernoj štampi, gledam i čitam o "fašizmu
ili "klerofašizmu" u Srbiji,u kojoj ne postoji
niti je ikada postojalo emotivno stanje masa, kao
prvi i najvažniji preduslov,gorko se nasmijem i
pomislim da, ako je neko blizak takvim idejama,
onda su to svakako drugosrbijanski " levičari ".
Bliži je D'Anunciu onaj mladić, autor "Šišanja",
nego Vojislav Šešelj.
ratu, pobili 1,200.000 Srba
Preporuke:
0
0
43 nedelja, 07 novembar 2010 11:53
Odbrana i poslednji dani
Za nekoliko godina govoriće se o "generaciji naših režisera", koji su ovo i ono.Nisu oni nikakva generacija, nego degeneracija.
Preporuke:
0
0
44 ponedeljak, 08 novembar 2010 00:00
Rastko
Interesantna činjenica - ekipa filma Šišanje je dobila pare za sledeći film čak pre premijere filma Šišanje. Gde to još ima u svetu fima da "producentima" čak nije bitan uspeh filma?
Preporuke:
0
0
45 ponedeljak, 08 novembar 2010 11:29
brm
Simić Manojlo
meni je ceo film 20 vek upečatljiv..
ali zar nije "antiitalijanski" da se izrazim u duhu autora teksta?
kako to država Italija da finansira?
hoću da kažem nije bitan sadržaj Šišanja i Srpskog filma - već činjenica da su bedni kao umetnička dela..a mi o njima pričamo i laprdamo..
ajde malo da pričamo o filmu 7 i po
takođe ga je finansirala država Srbija
govori o sedam smrtnih grehova..da sam ja ministar ko što nisam uvrstio bih ga u nastavu veronauke - toliko su mu poruke tople i hrišćanske..a nije patetičan..
niste ni čuli?
pa naravno kad samo laprdamo o budalaštinama
Preporuke:
0
0
46 utorak, 09 novembar 2010 03:16
Kengur
Cestitke autoru koji je odlicno objasnio problem srpskog filma danas. Takodje cestitle i organizatorima Festivala srpskog filma u Australiji koji su film 'Sisanje' posle jednog pred premijernog prikazivanja u Sidneju a koje sam nazalost imao prilike da vidim, procenili da ovaj film definitivno neuvrste u smotru filomva na ovogodisnjem Festivalu. Imali su dovoljno hrabrosti i pameti da procene kakav je ovo film i koga i kako predstavlja.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner